Czym jest program Dysleksja PRO Poziom 2:
Narzędzie dla nauczyciela i terapeuty przeznaczone głównie na zajęcia dodatkowe (terapia pedagogiczna, zajęcia korekcyjno- kompensacyjne, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się).
Program zawiera ponad 400 różnorodnych ćwiczeń i gier na trzech poziomach trudności przeznaczonych do terapii i profilaktyki specyficznych trudności w nauce czytania i pisania uczniów z klas IV-VIII szkoły podstawowej. Praca z programem ma za zadanie doskonalenie poprawności ortograficznej i językowej uczniów, poszerzanie słownictwa biernego i czynnego, poprawę działania analizatorów wzrokowego i słuchowego, a także kształcenie prawidłowych nawyków podczas tworzenia wypowiedzi pisemnych. Ćwiczenia skonstruowane w oparciu o wieloletnie doświadczenie praktyków pomagają także poprawić i udoskonalić funkcje poznawcze takie jak pamięć, uwaga i koordynacja wzrokowo-słuchowa. Praca z programem pozwala na pełną indywidualizację zajęć, poprzez tworzenie indywidualnych programów terapeutycznych, a także wbudowane narzędzie do tworzenia kart pracy z gotowych materiałów.
Wykorzystanie programu:
Program multimedialny Dysleksja PRO poziom 2 jest spójny z programem nauczania języka polskiego w klasach IV-VIII między innymi poprzez ćwiczenie odpowiednich dla danego etapu form wypowiedzi, między innymi opis postaci, list (email) oficjalny oraz rozprawka. Ze względu na szeroki zakres oddziaływania program może być z powodzeniem wykorzystywany w pracy z uczniami mającymi inne problemy w edukacji szkolnej oraz z uczniami uczącymi się języka polskiego jako obcego.
Program przeznaczony:
Nauczycielom, terapeutom pedagogicznym do pracy indywidualnej i w małej grupie z uczniami z klas 4-8 na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, zajęciach rozwijających umiejętności uczenia się.
Warunki korzystania:
Program podzielony na 3 poziomy z materiałem językowym dopasowanym do możliwości uczniów:
Ponad 400 ćwiczeń i gier, w tym:
Narzędzia ułatwiające indywidualizację terapii:
W programie:
Dodatkowa zawartość zestawu:
Aktywna tablica 2021-2024:
Produkt spełnia wymagania rządowego programu Aktywna Tablica 2021-2024, przede wszystkim jako program do terapii: psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji (w tym: ADHD – Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADD – Attention Deficit Disorder), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią, dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych niż wymienione powyżej z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej.
Informacje o bezpieczeństwie produktu
Informacje o producencie
Grupa produktowa: | Pomoce dydaktyczne |