laboLAB Życie w Ekosystemach Biologia szkolne laboratorium 17 lekcji

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 0404242
  • Producent: Learnetic
  • Dostępność: Dostępne Dostępne
  • szt.
  • 3 999,99 zł
  • Niedostępny

laboLAB Życie w Ekosystemach to duży zestaw pomocy dydaktycznych do realizacji podstawy programowej z biologii, przeznaczony do przeprowadzenia i omówienia działań badawczych i eksperymentów podczas 17 lekcji biologii, przeznaczony do pracy w klasie 30-osobowej, w tzw. grupach badawczych.

Nauczanie poprzez eksperymenty stymuluje rozwój i poprawia wyniki uczniów. Aby w pełni zrozumieć zjawiska przyrodnicze, niezwykle ważne jest zaangażowanie uczniów w praktyczne poznawanie otaczającego ich świata poprzez zajęcia badawcze. Efektywne nauczanie wymaga od nauczyciela korzystania ze zróżnicowanych metod nauczania dopasowanych do wieku i umiejętności ucznia.

Elementy LaboLAB: zestawy do eksperymentów, bogate zasoby cyfrowe oraz materiały drukowane uzupełniają się, wzmagając pewność w swoje umiejętności w każdym dziecku. Zawartość zestawu umożliwia uczniom zdobywanie wiedzy w praktyce poprzez zajęcia oraz za pomocą materiałów drukowanych i interaktywnych. LaboLAB to szansa na wprowadzenie nowoczesnych modeli nauczania STEM i modelu 5E.

laboLAB Życie w Ekosystemach to duży zestaw pomocy dydaktycznych do realizacji podstawy programowej z biologii, przeznaczony do przeprowadzenia i omówienia działań badawczych i eksperymentów podczas 17 lekcji biologii, przeznaczony do pracy w klasie 30-osobowej, w tzw. grupach badawczych.

Moduł wprowadza uczniów w zagadnienie różnorodności organizmów żywych oraz tego jak rośliny i zwierzęta adaptują się do warunków środowiska. Uczniowie dowiadują się również, czym jest zdrowy ekosystem, oraz w jaki sposób jesteśmy zależni od innych organizmów ze względu na nasze zapotrzebowanie na żywność, schronienie i niezbędny do oddychania tlen.
W trakcie zajęć tworzą środowisko życia dla uprawy roślin szybko rosnących. Obserwując wyhodowane rośliny, zajmują się badaniem cech dziedzicznych i nabytych. Porównując spożywany przez ptaki pokarm i modele ptasich dziobów, uczniowie charakteryzują różne adaptacje ich budowy. Odkrywają wpływ środowiska na cykl życia organizmów poprzez założenie uprawy.
Finalnie zajmują się projektowaniem inżynieryjnym, analizując wpływ zmian w środowisku na różne ekosystemy.

 

Sugerowany zakup 1 szt. zestawu dla 1-3 równoległych klas w szkole.

WYPOSAŻENIE ZESTAWU dostarczanego w wytrzymałej skrzyni z tworzywa sztucznego (o wymiarach: 50x60x30 cm), stanowią:

1) materiały drukowane:
- materiały drukowane dla 30 uczniów,
- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Życie w ekosystemach" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, zawierający m.in.:
- informacje jak się przygotować do lekcji,
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia,
- opis materiałów potrzebnych do lekcji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg lekcji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.

2) bezterminowa licencja szkolna na dostęp do interaktywnych zasobów edukacyjnych, pozwalających na pracę z wykorzystaniem m.in. monitora/tablicy interaktywnej ,
- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Życie w ekosystemach" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, w wersji cyfrowej,
- książka dla uczniów w wersji cyfrowej zawierająca ćwiczenia interaktywne;
- symulacje,
- interaktywne testy,
- multimedialne karty pracy i obserwacji

3) materiały tradycyjne, m.in.:
- nasiona słonecznika i roślin szybko rosnących do uprawy,
- zestaw do obserwacji rozwoju podziemnej części rośliny
- gleba, nawóz,
- pojemniki z tworzywa sztucznego - ok.100 szt;
- siatki do chwytania oraz przechowywania owadów,
- czerpaki akwariowe,
- zestaw 10 pojemników do obserwacji owadów z lupą
- pęsety- 8 szt.,
- pipety skalowane - 24 szt.,
- cylindry miarowe 8 szt.
- zestawy fotografii roślin i zwierząt,
- plansza dydaktyczna "Metoda badawcza" (70x100 cm)

  • Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
  • Ja i moje ciało (znajomość podstawowych funkcji układów budujących organizm człowieka: układu kostnego, oddechowego, pokarmowego, krwionośnego, rozrodczego, nerwowego )
  • Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; warstwy lasu, gatunki roślin i zwierząt w nich żyjących; warunki abiotyczne w nich panujące; zasady właściwego zachowania się w lesie; sposoby odżywiania organizmów samożywnych i cudzożywnych; warunki życia i przystosowanie organizmów do życia na lądzie i w wodzie; rozpoznawanie organizmów występujących w najbliższej okolicy;
  • Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki i funkcje środowiska antropogenicznego; zależności miedzy środowiskiem antropogenicznym i przyrodniczym; wpływ zmian zagospodarowania terenu na krajobraz)
  • Organizacja i chemizm życia (hierarchiczna organizacja budowy organizmów ; fotosynteza- substraty, produkty i warunki przebiegu procesu; wpływ wybranych czynników na intensywność procesu fotosyntezy; czynności życiowe organizmów)
  • Różnorodność życia:
    a) różnorodność i jedność roślin (rośliny okrytonasienne- formy morfologiczne, budowa organów: łodyga, korzeń, kwiat, liście, ich funkcje i modyfikacje; budowa owoców i ich znaczenie w procesie rozprzestrzeniania się roślin ; doświadczenia pokazujące wpływ czynników środowiska na proces kiełkowania; znaczenie roślin okrytonasiennych w przyrodzie i dla człowieka; drzewa liściaste)
    b) różnorodność i jedność świata zwierząt (parzydełkowce, stawonogi, mięczaki-środowisko i tryb życia, cechy morfologiczne, cechy wspólne oraz znaczenie w przyrodzie i dla człowieka; ryby- cechy wspólne i przystosowanie do życia w wodzie; płazy- ich cechy wspólne, rozwój, rozmnażanie i przystosowanie do życia w wodzie i na lądzie; gady – ich cechy wspólne i przystosowanie do życia na lądzie, sposób rozmnażania i rozwój gadów, ich znaczenie w przyrodzie; ptaki- ich cechy morfologiczne, rozmnażanie, różnorodność środowisk życia, przystosowanie do lotu, znaczenie w przyrodzie; ssaki jako zwierzęta stałocieplne, ich cechy morfologiczne i różnorodność środowisk życia; różnorodność zwierząt kręgowych)
  • Genetyka (dziedziczenie jednogenowe i podstawowe pojęcia genetyki )
  • Ewolucja życia (procesu ewolucji organizmów i źródła wiedzy o jej przebiegu)
  • Ekologia i ochrona środowiska (związki miedzy żywymi i nieożywionymi elementami ekosystemu; analiza oddziaływań antagonistycznych; struktura troficzna ekosystemu; obieg materii i przepływ energii przez ekosystem; sieci i łańcuchy pokarmowe)
  • Zagrożenia różnorodności biologicznej (istota różnorodności biologicznej; przykłady gospodarczego użytkowania ekosystemów; wpływ człowieka na różnorodność biologiczną; zasady ochrony różnorodności biologicznej).

W nawiązaniu do obowiązującego systemu oceny pracy nauczycieli, wzbogacając zestawy LaboLAB w edukacyjne materiały cyfrowe, pragniemy zachęcić nauczycieli do systematycznego korzystania z narzędzi multimedialnych i informatycznych.
W związku z powyższym integralną część modułu ŻYCIE W EKOSYSTEMACH stanowi multimedialna baza wiedzy zawierająca materiały cyfrowe dla uczniów i nauczyciela.

Materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych, świetnie nadaje się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).

 

Grupa produktowa: Laboratoria przedmiotowe, Pomoce dydaktyczne
Pilna Faktura Vat?