Matematyka na wesoło - Detektyw

Dodaj recenzję:
  • 0153324
  • Producent: Young Digital Planet
  • Dostępność: Dostępne Dostępne
  • szt.
  • 99,99 zł

"Detektyw" to fascynująca gra dla dzieci 11-12 letnich. Uczy matematyki, zapewniając przy tym świetną zabawę.

Fabułę gry stanowi kradzież obrazu z muzeum. Złodziej zabrał najcenniejszy eksponat, który wypożyczył muzeum prywatny kolekcjoner. Policja jest bezradna. Gracz, musi odnaleźć i przesłuchać świadków oraz zgromadzić informacje w aktach. Podejrzanymi są: stróż muzeum, konserwator obrazów, para turystów, dyrektor muzeum i sam kolekcjoner.

Zagadnienia matematyczne poruszane w grze:

Arytmetyka i mierzenie: 
W grze znajdują się ćwiczenia, które rozwijają umiejętności z zakresu podstawowych działań arytmetycznych. Gracz wykonuje działania z jednostkami długości, odległości, pojemności, wagi oraz czasu. 

Figury geometryczne: 
Wykonując ćwiczenia z różnymi figurami geometrycznymi, uczestnik gry poznaje figury płaskie i przestrzenne oraz utrwala wiedzę z tego zakresu. Kształtuje także swoją wyobraźnię przestrzenną, poprzez rozwiązywanie zadań, polegających na przykład na określaniu elementów składowych brył przestrzennych widocznych z różnych stron. 

Obliczenia pieniężne: 
Rozwiązując zadania z wykorzystaniem waluty (złoty, grosze banknoty, monety) typu cena – ilość – wartość, dziecko rozwija umiejętność dokonywania obliczeń pieniężnych.

W grze znajdziemy:
- setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych 
- opcję śledzenia postępów w nauce – rejestr wyników, tablica rekordzistów 
- wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji 
- zabawy ćwiczące spostrzegawczość 
- stopniowalny poziom trudności zadań 
- pomoc w formie dźwiękowej;

Ćwiczenia zawierają:
- dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych z wykorzystaniem waluty 
- szacowanie zamalowanej części figury – procenty, ułamki dziesiętne 
- obliczanie wielokrotności liczb dziesiętnych 
- szyfrowanie hasła – działania na liczbach naturalnych 
- szacowanie wartości całej figury 
- budowanie figur o zadanym polu powierzchni 
- budowanie diagramów słupkowych i liniowych.

Wymagania techniczne:

Wersja dla PC:

• procesor Pentium II
• system operacyjny Windows 98/2000/ME/XP/Vista
• 128 MB pamięci operacyjnej
• 80 MB wolnej przestrzeni na dysku
• karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów
• napęd CD ROM/DVD 24 X
• 16-bitowa karta dźwiękowa
• mysz
Program wymaga zainstalowanego protokołu TCP/IP w systemie MS Windows. Na komputerach nie wyposażonych w kartę sieciową należy wraz z protokołem TCP/IP zainstalować kartę Dial-up (dla systemów MS Windows 9x), lub kartę Microsoft Loopback (dla systemów MS Windows 2000/XP).

Wersja dla MAC:

• procesor Power PC 500 MHz
• system operacyjny Mac OS X 10.1 i wyższy
• 128 MB pamięci operacyjnej
• 80 MB wolnej przestrzeni na dysku
• karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów
• 16-bitowa karta dźwiękowa
• napęd CD ROM/DVD 24 X
• mysz

Grupa produktowa: Multimedia edukacyjne