Matematyka na wesoło - Fabryka zabawek

Dodaj recenzję:
  • 0081747
  • Producent: Young Digital Planet
  • Dostępność: Dostępne Dostępne
  • szt.
  • 99,99 zł

EduROM Fabryka zabawek to świetny program do nauki matematyki dla dzieci w wieku od 7 do 8 lat. Ciekawe zadania i fabuła.

Nocą, do małej fabryki zabawek, włamało się dwóch złodziei i zniszczyło wszystkie urządzenia. Gracz ma za zadanie przeprowadzić dochodzenie i wykryć sprawców włamania. Rozwiązując tą matematyczną zagadkę, dziecko napotka wiele zadań stymulujących jego rozwój i zdolności poznawcze, a w szczególności myślenie operacyjne, pamięć oraz sprawność manualną.

Program porusza zagadnienia:

Arytmetyka: 
Grając w "Fabrykę zabawek" dziecko rozwijać będzie praktyczne umiejętności dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia liczb od 1 do 100. Zebrane w grze ćwiczenia matematyczne pomogą w kształtowaniu rozumienia roli cyfry jedności i cyfry dziesiątek, a także usprawnią zdolność posługiwania się liczbami w praktyce. 

Figury geometryczne:
Pracując z programem dziecko nauczy się rozpoznawania podstawowych figur geometrycznych, porównywania oraz konstruowania innych figur z figurami podstawowymi, które rozwiną oraz ukształtują jego intuicję geometryczną. 

Mierzenie i obliczenia pieniężne: 
Ćwiczenia zawarte w programie rozwiną biegłość w obliczeniach z wykorzystaniem waluty – określanie ceny, kosztu zakupu oraz wydawanie reszty, a także wpłyną na kształtowanie pojęcia pieniądza u dzieci.

Stosunki przestrzenne:
Podczas rozwiązywania ćwiczeń, które mają na celu rozwijanie orientacji i wyobraźni przestrzennej, u dziecka kształtuje się także umiejętność określania położenia i ruchu.

Program zawiera:
- setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych 
- możliwość śledzenia postępów w nauce – rejestr wyników, tablica rekordzistów 
- zabawy ćwiczące spostrzegawczość 
- stopniowalny poziom trudności zadań 
- pomoc w formie dźwiękowej 
- wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji;

W ćwiczeniach znajdziemy:
- działania liczbowe w zakresie 1–10 000 
- obliczanie ułamka liczby całkowitej, określanie połówek i ćwiartek 
- podzielność jednej liczby naturalnej przez drugą 
- zadania z treścią 
- obliczanie nieznanego składnika sumy 
- rozkład sumy na określoną liczbę składników 
- obliczanie pól powierzchni wielokątów 
- mierzenie czasu, długości i wagi.

Program zdobył Nagrodę Edukacja XXI przyznana podczas 16. Targów Książki Edukacyjnej Edukacja XXI w kategorii publikacje multimedialne za „szczególnie wybitne walory edukacyjno - poznawcze i poziom edytorski”.

Wymagania techniczne:

Wersja dla PC:

• procesor Pentium II
• system operacyjny Windows 98/2000/ME/XP/Vista
• 128 MB pamięci operacyjnej
• 80 MB wolnej przestrzeni na dysku
• karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów
• napęd CD ROM/DVD 24 X
• 16-bitowa karta dźwiękowa
• mysz Program wymaga zainstalowanego protokołu TCP/IP w systemie MS Windows. Na komputerach nie wyposażonych w kartę sieciową należy wraz z protokołem TCP/IP zainstalować kartę Dial-up (dla systemów MS Windows 9x), lub kartę Microsoft Loopback (dla systemów MS Windows 2000/XP).

Wersja dla MAC:

• procesor Power PC 500 MHz
• system operacyjny Mac OS X 10.1 i wyższy
• 128 MB pamięci operacyjnej
• 80 MB wolnej przestrzeni na dysku
• karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów
• 16-bitowa karta dźwiękowa
• napęd CD ROM/DVD 24 X
• mysz

Grupa produktowa: Multimedia edukacyjne