Matematyka na wesoło - Podwodny Świat

Dodaj recenzję:
  • 0081744
  • Producent: Young Digital Planet
  • Dostępność: Dostępne Dostępne
  • szt.
  • 99,99 zł

"Podwodny Świat" to program multimedialny dla dzieci 10-11 letnich, który poprzez zabawę uczy matematyki.

Sześć galeonów przewozi tajemniczy skarb indiański i tonie podczas sztormu. Gracz ma za zadanie odnaleźć skarb, posługując się wskazówkami pozostawionymi przez biskupa uratowanego z katastrofy. Rozwiązując zagadkę użytkownik musi się wykazać zręcznością, umiejętnością analizowania, syntetyzowania, szeregowania i wnioskowania matematycznego.

W programie poruszane są zagadnienia:

Arytmetyka: 
Podczas gry dziecko stopniowo nabierać będzie biegłości w dodawaniu liczb z zakresu 1–10000 i w stosowaniu algorytmów tych działań. Coraz sprawniej będzie określać połówki i ćwiartki liczb, a także będzie je zapisywać. Użytkownik zapozna się ze sposobami rozwiązywania zadań z treścią i z jedną niewiadomą. 

Mierzenie: 
Bawiąc się dziecko napotka ćwiczenia związane z określaniem czasu kalendarzowego oraz zegarowego, jego cyklicznością i upływem. Rozwiązywać będzie zadania związane z mierzeniem długości, ważeniem oraz określaniem pojemności, zapozna się z jednostkami miar, dokonywać będzie pomiarów i zapisywać ich wyniki. 

Figury geometryczne:
Dzięki ćwiczeniom zgromadzonym w grze dzieci pogłębią znajomość figur płaskich i przestrzennych. Przygotują się do rozwiązywania zadań dotyczących obliczania powierzchni tych figur oraz wprowadzą pojęcie centymetra kwadratowego. 

Obliczenia pieniężne:
W grze znajdziemy ćwiczenia, które rozwijają umiejętność dokonywania obliczeń pieniężnych, rozwiązywania zadań typu cena – ilość – wartość, kształtują pojęcie pieniądza w aspekcie miarowym.

Program zawiera:
- setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych 
- możliwość śledzenia postępów w nauce – rejestr wyników, tablica rekordzistów 
- zabawy ćwiczące spostrzegawczość 
- stopniowalny poziom trudności zadań 
- pomoc w formie dźwiękowej 
- wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji;

Zakres ćwiczeń:
- działania liczbowe w zakresie 1–10 000 
- obliczanie ułamka liczby całkowitej, określanie połówek i ćwiartek 
- podzielność jednej liczby naturalnej przez drugą 
- zadania z treścią 
- obliczanie nieznanego składnika sumy 
- rozkład sumy na określoną liczbę składników 
- obliczanie pól powierzchni wielokątów 
- mierzenie czasu, długości i wagi.

Program zdobył Nagrodę Edukacja XXI przyznana podczas 16. Targów Książki Edukacyjnej Edukacja XXI w kategorii publikacje multimedialne za „szczególnie wybitne walory edukacyjno - poznawcze i poziom edytorski”.

Wymagania techniczne:

Wersja dla PC:

• procesor Pentium II
• system operacyjny Windows 98/2000/ME/XP/Vista
• 128 MB pamięci operacyjnej
• 80 MB wolnej przestrzeni na dysku
• karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów
• napęd CD ROM/DVD 24 X
• 16-bitowa karta dźwiękowa
• mysz Program wymaga zainstalowanego protokołu TCP/IP w systemie MS Windows. Na komputerach nie wyposażonych w kartę sieciową należy wraz z protokołem TCP/IP zainstalować kartę Dial-up (dla systemów MS Windows 9x), lub kartę Microsoft Loopback (dla systemów MS Windows 2000/XP).

Wersja dla MAC:

• procesor Power PC 500 MHz
• system operacyjny Mac OS X 10.1 i wyższy
• 128 MB pamięci operacyjnej
• 80 MB wolnej przestrzeni na dysku
• karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów
• 16-bitowa karta dźwiękowa
• napęd CD ROM/DVD 24 X
• mysz

Grupa produktowa: Multimedia edukacyjne