Matematyka na wesoło - ZOO

Dodaj recenzję:
  • 0081746
  • Producent: Young Digital Planet
  • Dostępność: Dostępne Dostępne
  • szt.
  • 99,99 zł

"ZOO" to program edukacyjny, który przez zabawę uczy dzieci podstaw matematyki. Przeznaczony jest dla dzieci w wieku 6-7 lat.

Celem fabuły gry ZOO, w której bierze udział użytkownik jest odszukanie sześciu zagrożonych gatunków zwierząt. Specjalny raport zawiera wszystkie ważne informacje o ich środowisku naturalnym. Zabawa w odnajdywanie informacji rozbudza w dziecku zainteresowanie matematyką, aktywność twórczą oraz umiejętność skupienia uwagi.

Zagadnienia poruszone w ćwiczeniach:

Arytmetyka:
Zabawa z programem sprawi, że dziecko stopniowo nabierać będzie biegłości w dodawaniu i odejmowaniu liczb z użyciem znaków, w mnożeniu i dzieleniu, rozumianym, jako wielokrotne dodawanie i odejmowanie tej samej liczby, a także w doliczaniu i odliczaniu oraz w wykonywaniu działań arytmetycznych w myśli. 

Figury geometryczne 
Kilkanaście różnorodnych ćwiczeń skupionych na rozpoznawaniu figur płaskich i przestrzennych oraz na obliczaniu i porównywaniu powierzchni pól. Dziecko wzbogaci swoją wiedzę o własności figur geometrycznych, rozwinie wyobraźnie przestrzenną. 

Obliczenia pieniężne 
Ćwiczenia z wykorzystaniem waluty (złoty, grosze) ukształtuję w dziecku pojęcie pieniądza.

Klasyfikacja 
Wiele ćwiczeń zawartych w programie pozwala użytkownikowi na nabycie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wybranej cechy poprzez grupowanie, odgradzanie i rozsuwanie elementów, a także na określanie liczebności zbiorów przy użyciu określeń takich jak „mniej”, „więcej” i „tyle samo”.

Program zawiera:
- setki interaktywnych ćwiczeń matematycznych 
- możliwość śledzenia postępów w nauce – rejestr wyników, tablica rekordzistów 
- zabawy ćwiczące spostrzegawczość 
- stopniowalny poziom trudności zadań 
- pomoc w formie dźwiękowej 
- wiele zabawnych animacji, ilustracji i narracji;

W ćwiczeniach znajdziemy materiał obejmujący:
- dodawanie i odejmowanie liczb naturalnych w zakresie 1-20 
- uzupełnianie i porządkowanie liczb 1-100 w ciągu 
- porównywanie powierzchni pól figur geometrycznych 
- znajdywanie szczegółowych elementów na większej ilustracji 
- grupowanie elementów według wybranej kategorii 
- dodawanie liczb naturalnych z wykorzystaniem waluty 
- łączenie figur przestrzennych z ich podstawami.

Program zdobył Nagrodę Edukacja XXI przyznana podczas 16. Targów Książki Edukacyjnej Edukacja XXI w kategorii publikacje multimedialne za „szczególnie wybitne walory edukacyjno - poznawcze i poziom edytorski”.

Wymagania techniczne:

Wersja dla PC:

• procesor Pentium II
• system operacyjny Windows 98/2000/ME/XP/Vista
• 128 MB pamięci operacyjnej
• 80 MB wolnej przestrzeni na dysku
• karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów
• napęd CD ROM/DVD 24 X
• 16-bitowa karta dźwiękowa
• mysz Program wymaga zainstalowanego protokołu TCP/IP w systemie MS Windows. Na komputerach nie wyposażonych w kartę sieciową należy wraz z protokołem TCP/IP zainstalować kartę Dial-up (dla systemów MS Windows 9x), lub kartę Microsoft Loopback (dla systemów MS Windows 2000/XP).

Minimalne wymagania techniczne dla MAC:

• procesor G3 500 MHz lub Intel Core™ Duo 1,33 GHz
• system operacyjny Mac OS X 10.4 lub 10.5
• 128 MB pamięci operacyjnej
• 80 MB wolnej przestrzeni na dysku
• karta grafiki pracująca z rozdzielczością 800x600 z tysiącami kolorów
• 16-bitowa karta dźwiękowa
• napęd CD ROM/DVD 24 x

Grupa produktowa: Multimedia edukacyjne