Uczenie się dzieci. Myślenie i działanie
- Dodaj recenzję:
- Kod: 0403031
- Producent: Epideixis
-
Dostępność:
Dostępne
- szt.
- 79,99 zł
Interesująca pozycja książkowa o zastosowaniu pomocy dydaktycznych w praktyce edukacyjnej.
Interesująca pozycja książkowa o zastosowaniu pomocy dydaktycznych w praktyce edukacyjnej.
Otaczający i przeżywany przez każdego z nas świat ponowoczesnych technologii, nowych mediów i komunikacji zdetronizował do niedawna jeszcze centralną rolę i pozycję nauczyciela w klasie szkolnej, który – czy tego chce, czy nie chce – musi sukcesywnie odchodzić od prowadzenia dzieci za rękę, dyrektywnego nauczania i wartościowania ich w procesie nabywania wiedzy i umiejętności.
W tym też sensie niniejsza książka powstała w dobry momencie, bowiem autorzy poszczególnych rozdziałów mają za sobą kolejne lata doświadczeń, eksperymentów, etnopedagogicznych badań, które potwierdzają nieuniknioną rewolucję w szkolnej dydaktyce, a jeśli nawet nie jeszcze tak głęboką zmianę, to przynajmniej przygotowanie do niej młodych pokoleń.
Całość tomu została bardzo dobrze zredagowana, bowiem tworzy dwie, spójne merytorycznie części, z których pierwsza została oddana w ręce i umysły znakomitych specjalistów – psychologów, dydaktyków, pedagogów wczesnoszkolnych, zaś druga – znakomitą prezentacją zastosowania systemu PUS w praktyce edukacyjnej.
(…)niniejsza książka spełnia podwójny standard w polskiej edukacji i kształceniu nauczycieli, bowiem znakomicie łączy najnowszą wiedzę naukową, diagnozy i modele pedagogiczne z ich zastosowaniem w praktyce szkolnej. Oby tego typu publikacji było na naszym rynku wydawniczym jak najwięcej. Powinni z niej skorzystać studenci pedagogiki przedszkolnej i elementarnej, ale także już zakorzenieni w przedszkolach i szkołach nauczyciele w ramach procesu samokształcenia i doskonalenia zawodowego. Gorąco polecam też tę rozprawę edukatorom domowym, którzy sami kształcą lub organizują swoim dzieciom edukacje poza systemem instytucjonalnym.
Prof. Dr hab. Bogusław Śliwerski
Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego
Swój wkład w powstanie tego opracowania mieli m. in. Edyta Gruszczyk – Kolczyńska, Stanisław Dylak, Jolanta I. Kruk, Danuta Borecka – Biernat.
- ISBN: 978-83-89538-02-4
- Redakcja: Joanna Malinowska, Teresa Neckar–Ilnicka
- Format: 168×235
- ilość stron: 288
Grupa produktowa: | Książki |