Przemoc coraz częściej towarzyszy uczniom podczas ich codziennych zajęć w szkole, ale przejawy agresji zauważyć można już w przedszkolu, nawet w najmłodszych grupach wiekowych. Obserwacje dowodzą, iż zachowania agresywne wśród dzieci z roku na rok nasilają się i przyjmują coraz to nowe formy.
Przemoc coraz częściej towarzyszy uczniom podczas ich codziennych zajęć w szkole, ale przejawy agresji zauważyć można już w przedszkolu, nawet w najmłodszych grupach wiekowych. Obserwacje dowodzą, iż zachowania agresywne wśród dzieci z roku na rok nasilają się i przyjmują coraz to nowe formy. Brak reakcji ze strony nauczyciela, wychowawcy, rodzica oznacza przyzwolenie – dlatego też nie można pozostać obojętnym na agresję, nie wolno także pozostawić samej sobie „ofiary przemocy”. Każde z dzieci ma prawo do bycia sobą, do miłości, do sprawiedliwości, za złe zachowanie jednak każde z nich może być ukarane byle nie fizycznie, po uprzednim wyjaśnieniu błędu. Aby zminimalizować przejawy agresji wśród dzieci działania profilaktyczne winny być prowadzone już od najmłodszych lat, poprzez wszystkie lata pobytu w przedszkolu, a później i w szkole.
Pomoc dydaktyczna ułatwi nauczycielom rozwiązanie problemu przemocy w każdej grupie wiekowej. Cel ogólny to zminimalizowanie przejawów agresji wśród dzieci, zaś cele szczegółowe:
Informacje o bezpieczeństwie produktu
Informacje o producencie
Grupa produktowa: | Plansze dydaktyczne |